dinsdag 6 juni 2017

Pinksterloop Aalter 100 km. 4 juni 2017.

4 juni 2017 deed ik mee aan de Pinksterloop Aalter 100 km. Het was mijn eerste buitelandse ultraloop-evenement.
De tijd die je over die 100 km. (10 ronden van 10 km.) mocht doen was ruim gesteld: 13 uur, met een cut-off-tijd van 11:45 voor de laatste ronde. Onder redelijke omstandigheden zou ik dat wel kunnen halen. Ik was van plan te mikken op de volle 100 km in 12 uur (of 90 km. in 11 uur), en in een rustig tempo te starten. Mocht dat niet lukken dan zou ik nog voldoende tijd over hebben en die 100km toch in 13 uur te slechten.
Maar helaas.

De ultra Pinksterloop Aalter 100 km. niet kunnen halen. DNF met andere woorden (maar wel bovenaan de lijst DNF-ers, lekker puh).
90 km in 11:53. Meer zat er niet in.

Rustig gestart. De eerste 4-5 rondjes de bedoeling ze in 1:10 -1:12 te lopen, en dat proberen de volgende rondjes zo lang mogelijk vol te houden. Na 5 uur (marathonafstand) kwartiertje gewandeld.
50 km in 6:03 ging nog volgens plan, maar het werd warmer en vanaf 55 km kreeg ik geregeld kramp in linker hamstring, waardoor ik veel tijd wandelend door moest brengen.
Na 60 km in 7:21 begon ik al te twijfelen (maar oke, totaal 13 uur de tijd, dus we zullen zien, savonds zou het minder warm zijn, toch?), 70 km in 8:42 deed me inzien dat ik die 100 km niet zou halen. Mijn laatste rondje (9e) wandelend door gebracht, de laatste 3 km daarvan nog wat gejogd om binnen de 12 uur te blijven.

Desondanks toch tevreden, want ik was vastbesloten zo lang mogelijk door te gaan/ zo veel mogelijk km's te maken omdat het zo lang geleden is dat ik zo'n ultra in de been had (al weer meer dan 1 jaar geleden). Het was nu een mooie training voor de 100km. van de RUN Winschoten in september dit jaar. Dan is het vast ook warm.
Toch vraag ik me af waarom ik die 100km in 13 uur niet kon finishen, toch weer niet fit genoeg?!?

• Garmingegevens en route: klik hier.
• Uitslag: klik hier.

Daags na deze Pinksterloop Aalter las ik in Bellem (een deelgemeente van Aalter) dit mooie gedicht van Leonard Nolens.

Op het lijf geschreven/ wel toepasselijk voor een langzame ultraloper als ik.
Tot zo ver. Dank voor je aandacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten