maandag 12 juni 2017

Rondje Voorne 50 km. U84. 11 juni 2017.

Na de 90km. die ik 4 juni in Aalter liep was daar de vraag die ik mezelf stelde: Whatsnext? En het antwoord was al snel gegeven: Rondje Voorne. Dat is weliswaar 1 week na Aalter maar wel te doen volgens mij.
Dit jaar waren er 2 opties: het hele rondje (63km.) of het korte rondje van 50 km.

Ingeschreven dus (toch maar wel, op de valreep), dit Rondje is nl. mijn eerste officiele ultraloopevenenent ooit waar ik aan deel nam (60km.-editie 2013), en ieder jaar daarna weer deelnam, dit zou de 5e keer deelname worden. Nu de 50 km.-editie voor het gemak; dus lekker de bocht afsnijden/ de binnenbocht nemen (geheel legaal!) en nu eens niet als (bijna) laatste over de finish.

't Was warm, zeg maar erg warm. Rondje Voorne is altijd warm en zwaar, vooral de 63km., vergis je niet. Blij dat ik nu niet die lange versie deed.
Al bij de start met een natte theedoek in de weer. Was echt nodig en heeft me wel de nodige verkoeling gebracht, desnoods onderweg met sloot-/zeewater.
Bij de strandopgang (Hellevoetsluis) en strandafgang (Oostvoorne) en groot stuk gewandeld. Het is daar altijd warm en mul, dus waarom me nodeloos inspannen?

Over de finish. En ook weer blij dat ik klaar was, mooi genoeg geweest voor deze dag. De 50 km. (52km. op het eigen sporthorloge) volbracht in 6:26. Dat is ongeveer 10-15 minuten langer er over gedaan dan ik vooraf had ingeschat.
Mag niet mopperen, zeker niet als je kijkt op de uitslagenlijst bij de deelnemers van de 63km. hoeveel tijd die er wel niet over deden om te finishen. Meer dan ik ooit bij de vorige 63km.-edities die ik liep.

• Garmingegevens en route: klik hier.
• Uitslag: klik hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten